Home Sweet Home

Hallo kollegen! Har precis vaknat upp från många (behövda!) timmars sömn.
 Som ni vet så har jag varit bortrest i 11dagar och de har varit ett äventyr jag sen kommer att glömma.
Hela resan började med att jag glömde min fullproppade väska på centralen, men i sista sekund fick jag stoppat bussen och kastat in väskan och sedan var vi påväg! Fjorton timmar senare var vi framme i en liten norsk by,Målöy, som låg vid en djup dal och en fjord där alla skepp från seglartävlingen låg och fetsade. Super vackert ställe men vårt hus låg längst upp på berget och hela festivalenvar nere vid hamnen, snacka om att kondisen fick sättas på prov såhär efter många lata sommmardagar. I denna lilla by var vi och jobbade i tre dagar, jag fick bla vara bussbiljettsäljare:), innan vi gick på världens näst största skepp. Under de kommande fem dagarna levde vi livet som ryska sjömän, vilket var en riktig kulturkrock! Det var som att man hade kastats tillbaka i tiden 50år! Där sprang de som små jobbande tomtenissar upp och ner i masterna i sina sjömanskläder, en riktigt rolig syn vill jag meddela. Varje kväll samlades vi svenska och en del ryssar uppe på däck och där satt vi och spela och sjöng tillsammans, helt ensamma på ett öppet hav, under en stjärnklar himmel, riktigt myspys!
Väl framme i Tyskland var det slut på myspyset, då var det  party all days long (+ en dags cykeltur på 4,5 mil) som gällde, så snacka om att jag har behövt två dagar för att försöka sova ikapp lite av all förlorad sömn!
 
Mycket mer vila blir det inte för min del, för imorgon drar jag och hela tjejgänget ner till Kreta för att suga i oss det sista av sol, bad och partyn innan plugget drar igång. Det är vår sista flyckt från verkligheten innan allvaret drar igång:)

Nu ska jag iväg och försöka packa lite innan det blir en tripp in till stan men A och kvällens planer är grill/filmkväll hos Näcken med hela "familjen" (vi kallar oss det för att vi är precis som en familj, bråkar och älskar) puss på er så länge<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0