Regn regn och åter regn!

Onsdag i dag och halva skolveckan har nu gått, jippi!
Efter den här första, enormt tröga, halvan känns det som stenen är i rullning och nu är det bara nerförsbacke kvar. Dagen började med det fruktade ekonomiprovet och ja, vem vet hur det gick, det återstår helt klart att se. Sedan har dagen mest varit fylld av regn, regn och åter regn och jag som inte äger ett enda paraflax (paraply) blir som alltid helt genom våt. Jackan läcker igenom så jag är helt dränkt plus att glassögonen blir helt igenimmade när det kalla regnet träffar dem, snacka om nördvarning på hög nivå! Men väl hemma så blev det myspys med Anna då vi kröp upp i soffan och satte på kultförklarade Eva & Adam fyra födelsedagar och ett fjasko, älska Tobbe säger jag bara! Den filmen är lika bra varje gång och när eftertexterna börjar rulla så har man alltid ökat på replikförrådet lite till. Efter denna lugna stund ringde Sara och hetsa om träning så då var det bara att kasta på sig träningskläderna och hoppa på bussen. Det blev ett core bosupass och det var verkligen svinkul och hur effektivt som helst,fyra av fem toasters! Man stod och hoppade runt på en halv pilates boll och gjorde massa rolig övningar, riktigt kul!
På vägen hem, med min vanliga tur, så missar jag precis bussen så jag fick vänta (i regnet , självklart!) i en hel halv timma! Funderar starkt på att skicka ett dampmail till Västtrafik om deras dåliga kommunikationer!
Väl hemma väntade mamma med så mycket nybakat bröd att det borde räcka för resten av året. Så nu sitter jag när med nybakat bröd och en stor kopp grönt te och mår helt toppen=) hoppas ni har det lika bra där ute i höstmörkret, puss på er!

Kommentarer
Postat av: sara

usch va segt med bussen hörrudu :(

2008-10-16 @ 10:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0