Söndag

Hej hej hallå alla bloggers där ute! Grymt ledsen för dålig uppdatering, fy skäms på mig, men jag har ärligtalat  inte hunnit.
Fredag var det pulsträning med min underbara bloggfriend Matilda , men go som hon är hade hon glömt skorna kvar i omklädningsrummet efter gympan så hon körde på i strumplesten. När jag väl kom hem efter ett regnigt och kaosartat Göteborg väntade Lovisa  hemma hos mig, riktigt kul att få träffa henne igen. Så kvällen spenderades med en stycke godispåse ,en stycke OC-box och Lovisas härliga jag.

Lördag  var inte sämmre den. Mamma fick tvingat med mig till stan på förmiddagen och där var vi inte ensamma kan jag ju säga. Inne på Weekday sprang jag på Sara och Britta som berättade att våran sköna kompis Anna (Näcken) skulle ha spelning med hennes band på kvällen och därmed var kvällens planer bokade.  Väl hemma tog jag och syster-yster oss en powerwalk  men sedan fick jag agera mammas högra hand när hon panikartat sprang runt i hela huset  och gjorde sig i ording inför kvällens fest, medans pappa var klar på två röda. Efter lite för många OC avsnitt var det dags för även mig att ge mig ut i regnet och stormen.

Jag och Anna (Balls) kom med nöd och näppe fram till Gamlestaden. Först glömde vi att hoppa av på hållplatsen och det var nära att vi missade att gå va på hållplatsen därpå om inte vi fått dragit upp dörrarna i sistsa sekund. Sedan var det dags att försöka hitta ett stället kallat "Underjorden" och av en slump hamnade vi efter en tid i dörröppningen till ett minirum belamrat med soffer och ett dj-bås. Där mötes vi av väldigt alternativa människor, om man inte hade dreadlocks/ snaggad (kille som tjej), percingar, tatueringar  och var vegan så var man en uttittad outsider. Efter ett tag förstod vi att spelningen inte skulle vara där utan i en aula på andra sidan rummet. När vi väl fått kommit oss in var det Clemens non papas tur att in ta scenen och efter ganska många soundchecks så drog dem igång.
Dem är så skön och det är riktigt kul att se dem släppa loss där uppe på scenen. Kvällen slutade med att jag och Anna(Balls) tog oss hem i regnet igen, och det var riktigt flummigt. Väl hemma somnade jag i soffan , in runnad i mitt duntäcke, framför OC och där slutade lördagskvällen. Lyckad kväll!

Idag är det söndag och jag myser mest här i min pyjamas med en kopp te och lyssnar på regnet som smattrar rätt bra på rutan. Snart är det dags att slänga upp träningsväskan på axeln och ge sig ut i rusket för att möta upp Sara för ett core bosu pass innen i stan. Ha en toppen dag, tjeninxen på er!

Kommentarer
Postat av: Mimi

Haha...du har fullt upp du tjejen=)

2008-10-26 @ 18:54:05
Postat av: balls

hahah lördagkvällen va verkligen flummig! men alltid lika härligt å träffa dig hjärtat:D<3

på onsdag på onsdag på onsdag på onsdag!

2008-10-27 @ 19:36:11
Postat av: Nina

Busy woman hör jag:) kram

2008-10-28 @ 22:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0