Homegirl

Hallå alla kära bloggare! Hemkommen från Köpenhamn, skutan och gymmet är jag och livet leker.
Köpenhamn välkomnade oss med en klarblå himmel och strålande sol vilket var toppen efter SEX timmars tågluffande! Japp ni läste rätt, allt från att någon hade hoppat framför tåget till att kablar hängde och slängde där de inte borde gjorde att resan tog sådär två timmar längre än väntat. SJ måste ha världens sämsta kommunikation,  för alltid är det något!
 Men Köpenhamn och vår resa var sjukt kul med alla konstiga händelser. Det börjar med att jag, efter tio minuter träffade min klasskompis Bea, sedan hinner vi gå sådär två hundra meter tills jag springer in i mina grannar, snacka om att världen är liten!

Sedan för att fatta mig kort lyckades jag tappa min efterlängtade Ben and Jerry kulglass rakt ner i papperskorgen innan jag ens hade smakat , blixtsnabbt var alla framme med sina kameror för att dokumentera  denna enormt roliga händelser, mendans jag inte var långt ifrån tårar vill jag säga. 
Eftersom jag inte förstår ett ord danska, det är som att prata kinesiska med mig, så trodde jag att killen sa att vattnet kostade femtio danska kronor när det i självaverket kostade femton så det blev ju lite pinsamt eftersom jag hade stått och gapat och i princip idiotförklarar alla danskar. 

Väl hemma fick vi ju provsmaka våra inköp och se hur bra vår uppfattning är om häxdrycker för 18kr, så den dagen slutade lyckligt! Mindre rolig var dagen där på, att gå upp halv nio med dunkade huvud för att sedan åka till mormor för att prova folkdräckten som jag ska ha på skolans folkdans den 3 december, var inte super kul direkt!

Idag har jag lyckats ta mig samman och plugga lite, powerwalkat och tränat, känner mig duktig som har varit så deciplinerad en lovdag, herregud, vart ska detta sluta!? Nu ska jag dra mig ut i halloweennatten och träffa lite sköna vänner, puss på er!

Kommentarer
Postat av: Linnea

osis med glassen, hugs!

2008-10-31 @ 23:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0